Maar wat met de Hotspot?

Tien jaar, zo lang bestaat ons Hotspot-concept al. In het begin nog onder de naam ‘de spot van de week’, later ‘de spot van de maand’ en nog iets later de Hotspot. Het systeem is tot op vandaag nog altijd min of meer hetzelfde. De radiospotproducers nomineren hun beste radiospot en een jury bestaande uit VRT-medewerkers kiest er de drie beste uit. Voorwaarde om in de jury te zetelen is dat je niet rechtstreeks voor één van onze radio- of televisiemerken werkt. Of beter, dat was de voorwaarde. Vanaf deze keer heeft elk radio- en televisiemerk ook een stem in onze jury. Zowaar een historisch moment in de geschiedenis van de Hotspot. Zal dat een invloed hebben op de uitslag? En hoe groot zal die invloed zijn? En hoe zullen onze radiospotproducers daar mee omgaan? Zullen collega’s anderen proberen om te kopen? Hebben bepaalde merken altijd dezelfde favorieten? Of krijgen we binnenkort te maken met smeergeldaffaires? Of andere affaires? Enfin, je merkt het, het zouden wel eens bijzonder spannende tijden kunnen worden in Hotspot-land 😉

Dit zijn de genomineerde campagnes voor de Hotspot, de beste intern geproduceerde radiospot van september 2017:

MNM: interne promo voor de MNM Rising Star

Radio 1: interne promo voor de podcast ‘Het Creatieve Lab’ met Reinhilde Decleir

Studio Brussel: interne promo voor een concert van Foo Fighters

Canvas: interne promo voor ‘Allah in Europa

één: interne promo voor ‘De helden van Arnaut

Klara: interne promo voor de reeks ‘Stiff Upper Lips

Radio 2: ruilspot voor ‘het Schots Weekend

Ketnet: interne promo voor het najaar van Ketnet

Of luister hier naar alle spots op een rij.

Een greep uit de vele reacties van onze vernieuwde Hotspot-jury, aan jou om te raden welke reactie bij welke spot hoort: ‘je wil vechten om te winnen’,‘Je wordt bijna meegezogen in het verhaal door de muziek en de geluidseffecten’, ‘Origineel begin‘, ‘duidelijk strak’, ‘het niveau ligt wederom hoog’, ‘geen enkele Schot praat zo’, ‘grappig!’, ‘zacht voor het oor’, ‘werkte keigoed, mijn aandacht was getriggered’, ‘fijjn ook als de cavalerie langskomt’, ‘Verrassend ook op het einde: een podcast, ik weet niet wat dat is’, ‘moeilijke keuze’. 

Moeilijke keuze of niet, de punten zijn duidelijk. Op de derde plaats staat deze keer de spot van MNM, op de tweede plaats Ketnet, en … de winnaar van de Hotspot van september 2017 is Hotspot-winnaars 2017_09

Klara: interne promo voor de reeks ‘Stiff Upper Lips

Proficiat Geert, Jeroen, Patrick en Rolly! Mooi werk en helemaal goed volgens onze jury! Of de reeks zo goed is als de spot? Dat hoor je zondag op Klara.

Geniet ervan en tot volgende maand!

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*