De Waanzinnige hotspot

Waanzinnig drukke weken zijn het hier. Waanzinnig warme weken ook wel, met warmste spaghetti’s, warme stemmen, warmste markten, warme radiocampagnes, warme mutsen en sjaals tegen de kou in een aantal van onze studio’s, warme vlammetjes, warme optochten, warme kerstjingles, warme hotlines, warme koffie’s en veel meer. Je had het misschien al door, De Warmste Week komt eraan :-). En ook dit jaar is jouw warme hulp zeer welkom.

Maar vooraleer we zover zijn kijken we nog even terug naar vorige maand. Dit zijn de genomineerde radiospots voor de Hotspot van november 2019 in willekeurige volgorde:

CANVAS – Interne Promo voor Belpop met Bart Peeters:

Belpop is altijd genieten en bijleren. Geestige montage. De quote “Ik kan menne tv nie meer oep zetten of ik zien em”… geniaal! De positieve, energieke ondertoon van de spot  past goed bij de mens Bart Peeters. Een erg compacte spot met een goede mix van quotes van de vrienden van Bart, die de ironie niet schuwen. Kort en daardoor heel krachtig. Gewoon enkele toffe quotes die goed teasen, meer moet dat soms gewoon niet zijn.

STUBRU – Interne Promo voor Singles4Singles

Je wil bijna terug single zijn om te kunnen mee doen! Mooie balans tussen muziek en informatie. De voice-over is heerlijk lijzig naturel, wat het cool / prettig gestoord maakt. We hoeven het niet zo serieus de noemen die dating, fijn gemixt. Je weet dat je op het verkeerde been wordt gezet, maar toch blijft het zeer goed gevonden. Leuk gevonden!

KETNET Interne Promo voor De Nachtwacht – Luisterverhalen

De voorbeelden, de  actie in de verhalen nemen je onmiddellijk mee. Het is bedoeld voor kinderen maar stiekem zou ik het in de auto wel eens durven opzetten. Tja dan werkt de spot, hé!

KLARA – Interne Promo voor Caramba

Mooie sfeergeluiden en heerlijke muziek, bring it on die gezellige avonden vol muziek.

MNM – Interne Promo voor De MNM1000 versie 1, versie 2 en versie 3:

Humor/ tone of voice die perfect is voor de doelgroep. Heel leuk gemaakt. Wie zijn die acteurs?

één – Interne Promo voor de fictiereeks De Twaalf 

Mooie spanningsopbouw. Wekt nieuwsgierigheid op. Perfecte sound!’

RADIO 2 – Interne Promo voor De HOTLINE van De Warmste Week : ‘Will Tura is geweldig! Origineel idee, en een mooie opvallende campagne. Goed idee om een icoon als  Tura te vragen en nog toffer dat Will wil. Opvallend en relevant. Na een tijdje ken je het 0900-nummer ook echt vanbuiten. Je zingt de hotline zo mee. Ik heb verschillende keren geluisterd om te horen of het écht Will Tura was 😉

RADIO 1 – Stemspot voor de Belpop 100

Goed gevonden en mooie montage. Opvallende oogst aan politieke quotes die absoluut de aandacht trekken. ‘Elk kiest de heilige waarmee ze naar de hemel willen gaan’ die quote is zo fijn dat je er eigenlijk de hele campagne aan kan ophangen. Politieke quotes zijn ook relevant want het gaat over een verkiezing van nationaal belang. Ook goede muziekjes, goed gemixt en vooral fijn dat het tempo zo hoog ligt. Een beproefd maar onverwoestbaar recept voor Radio 1: via flarden actualiteit naar de Belpop100 stappen.’

Ze stonden voor moeilijke keuzes. Knopen moesten worden doorgehakt en verantwoordelijkheden genomen. Het zat muurvast, maar ze moesten vooruit. En dat lukte! Onze Hotspot-jury heeft aandachtig geluisterd, gewikt, gewogen en vervolgens punten uitgedeeld. Op de derde plaats eindigt Canvas, op de tweede plaats Radio 2. Maar de winnaar van de Hotspot van november 2019 is …

De makers van de Hotspot van november 2019

RADIO 1 – Stemspot voor de Belpop 100

Proficiat Herwig, Ben, Lotte en iedereen die meewerkte aan deze mooie campagne. Of om het met de woorden van onze jury te zeggen: ‘Heel fijn idee en zeer goed uitgewerkt met een knappe muziekmix: top!!!

Blijf luisteren, maak er een warme maand van en tot volgende keer!