Spread the Hotspot

Februari was een bijzonder boeiende maand bij onze VRT-radiospotcel. We namen afscheid van onze stagiair Andras, die schitterend muzikaal werk heeft geleverd, waarvoor dank, en we verwelkomden onze nieuwe stagiair Marijn die zich volop aan het smijten is op een zoektocht naar nieuw stemtalent. Er lopen op de VRT ongetwijfeld nog veel goeie stemmen rond die we graag beter willen leren kennen. Zeer benieuwd.

Februari was ook de maand waarin we iets deden met radiospots en matrassen voor de enthousiaste tweedejaars commerciële communicatie van de AP-hogeschool in Antwerpen. En een aantal weken deden we iets met branded intro’s en blije radiospots op een podium in Gent tijdens ons geleden ons intern evenement rond #design&promo, een bijzonder leerrijke en plezante dag als ik de deelnemers mag geloven. Onze Sander en Fré veroverden er het podium en verklapten er hun grootste (professionele) geheimen. En dat het straf was!

Je zou het bijna niet meer geloven, maar tussendoor hebben onze radiospotproducers nog een aantal radiospots uit hun mouw geschud. Volgens hen zijn dit de beste van de maand, met commentaar van onze professionele Hotspot-jury:

Radio 2 – Interne Promo Voor MISS CUPIDO

‘Grappige muziekkeuze. Zorgt voor humor op Radio 2: altijd goed!’

Stu Bru – Interne Promo Voor We Want More

‘Maakt nieuwsgierig, waar gaat dit naartoe? Toffe opbouw.’

Canvas – Interne Promo Voor De Reeks The Truth Will Out

‘Juiste sfeer, donker, zoals de reeks ongetwijfeld, geeft je zin om te kijken! Goed gevonden, die stressbal. ‘

MNM – Interne Promo Voor Spread The Work

‘Is dit een spotje voor de VDAB? Nee, voor MNM,… maar wel een hele mooie trekker voor de VDAB. Heel uitnodigend en goed gemaakt! Liedjes , daar heb ik een zwak voor! Niks fijner dan na twee keer al kunnen meezingen! Goed gedaan en tof dat het geen geschoolde zanger is. Valt op tussen de andere MNM-vormgeving. Fijn en fris. Heldere boodschap’

Klara – Interne Promo Voor De Bourgondiers

‘De spot neemt je mooi mee in de wereld van toen en dan komt die fijne twist… én de belofte dat ik het helemaal helder uitgelegd krijg als ik luister. Een spot met een haakje waardoor hij eruit springt. Hij trekt de aandacht en je wil meer weten. ‘

Ketnet – Interne Promo Voor Helden Van De Sneeuw

‘Mooie geïllustreerde spot. De helden kunnen zingen!’

Radio 1 – Interne Promo Voor In Memoriam De Lux

‘Als eerbetoon aan Luc Janssen, deze spot op kop! Wat ga ik ‘Retro’ met Luc Janssen missen… prikkelend, grappig, maakt je benieuwd. Een voor de hand liggende grafrede, niets mis mee want je wordt nieuwsgierig. En die wordt heerlijk onderbroken met een stoere muziektrack, schud ze maar es wakker op Radio 1, want dat deed Luc ook  😉 Verrassende copy, goed ingelezen, sfeergeluiden zitten goed. goed gezegd…’

één – Interne Promo Voor De Nieuwe Serie Undercover

‘Toptrailer voor een topreeks! Met quotes die goesting geven. ‘

Acht nominaties voor één Hotspot, de prijs voor de beste intern geproduceerde VRT-radiospot. Acht nominaties en een vijftiental juryleden met elk een eigen mening, met elk een eigen top 3. Na het verwerken van alle top 3’s is dit het resultaat. Drie spots kregen het grootste deel van de punten. Op de derde plaats staat Radio 1, op de tweede plaats Radio 2 en de winnaar van Hotspot van februari 2019 is …

MNM – Interne Promo Voor Spread The Work

Proficiat Rik, Wederik, Lisa, Evelien, Pieter, het volledige koor en iedereen die meewerkte aan deze opvallende radiospot. Mooi werk!

En nu: tijd voor een broodje. Smakelijk en tot volgende maand!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s