Een beetje vernieuwing, daar zijn we nooit tegen. Een nieuw tapijt, een nieuwe kapstok, drie nieuwe lampen en een nieuw paswoord hadden we al. Neen, de voorbije maand zat de vernieuwing hem in de mensen. Onze stagiair Emiel was er al een tijdje. Hij heeft de voorbije maanden kennis gemaakt met onze workshops, pizza’s en studio’s, en wij met hem. En, meer nog, hij bedacht zelfs een nieuwe zomerslogan voor Radio 2, binnenkort op jouw radio. Dank voor jouw inzet Emiel! Intussen is onze nieuwe en jonge stagiair DJ Maxim niet meer weg te slaan uit onze studio’s en is onze nieuwe radiospotproducer Evelien haar bioritme aan het afstemmen op dat van onze mannen. Benieuwd wat dat gaat geven. Zeer welkom Evelien en Maxim!
En, ha ja, we hebben ook nieuwe radiospots gemaakt in maart. Dit zijn de nominaties voor de Hotspot van maart 2018, de wisselbeker voor de best intern geproduceerde VRT-radiospot:
-
Rustig, stijlvol, veel inhoud, mooie sfeerzetting en de juiste quotes. Het doet je meteen naar Klara switchen of de podcast downloaden. Zeer dankbare quotes van Van Bendeghem, maar goeie plaatsing, timing en geïnspireerde copy.
-
Heel teasende spot, je wil zelfs op het internet gaan opzoeken welke van deze drie beweringen kloppen. Leuk idee, veel A-bv’s die de aandacht trekken en straffe verhalen/quotes die je ook weer je oren doen spitsen. Mooi.
-
Straffe muziekmix en duidelijke boodschap. Helemaal MNM.
-
Radio 1: interne promo voor ‘De Classics 1000’ versie Deep Purple, versie Led Zeppelin, versie Michael Jackson en versie REM.
Hoe hebben ze een baby kunnen trainen om die namen uit te spreken! Leuk! Hahahaha, opvallend spotje met een originele insteek. Dat babystemmetje is zoooo schattig. Je moet er maar op komen om die spot zo aan te pakken. Schitterend ! Heel heel heel heel goed! Simpel idee, maar o zo leuk! Echt een topper vind ik! fantastisch concept, zeer overtuigend kindje als acteur (niet evident!) en fijne montage van muziekdoos naar originele track -
Ketnet: interne promo voor ‘De Duivelse+ Schoolactie‘
Cool dat jullie de Rode Duivels zelf hebben kunnen strikken voor de spot. Leuk spotje met een grappig einde. Tof gedaan. Mag ik er volgende keer bij zijn als de stemmen van die Rode Duivels worden opgenomen? Please? -
Deze muziekmontage is origineel en gaaf! Instant nostalgie naar de jaren 80. Leuk gedaan door de link naar nu te leggen.een portie nostalgie met Radio 2. Oké, voor 80’s en 90’s muziek moet ik bij Radio 2 zijn. Fijne 80’s muziekedits van hedendaagse tracks! Knap gedaan en heel uitnodigend.
-
Simpel, rustig, mooi!
-
Net nu Rodania de koers niet meer sponsort. Grappig en je weet toch meteen waarover het gaat. Leuk gedaan! Heel sfeervol! Ik ben zelf geen fietser, maar wil er wel zelf bij zijn! Mooi idee, herkenbaar, maten – makkers – mudio mrussel-sfeertje én een mooie ro-da-ni-a-imitatie om in schoonheid te eindigen. Great.
Aan de commentaar van onze professionele Hotspotjury kan je misschien al een beetje voelen welke richting het deze keer uitgaat. De derde plaats is voor Ketnet, de tweede voor Radio 2, maar de grote overwinnaar is deze keer …

Radio 1: interne promo voor ‘De Classics 1000’ versie Deep Purple, versie Led Zeppelin, versie Michael Jackson en versie REM.
Proficiat Freek, Ben, Joris, Lotte en iedereen die meegewerkt heeft aan deze schitterende radiocampagne, geïnspireerd door de tv-campagne van Lucy. Mooi werk!
Geniet van de classics en klassiekers en tot volgende maand!