De absof***ingluut goeie Hotspot

“Ik schrijf je een lange brief, want ik heb geen tijd voor een korte.”  Iwein Vandevyver, creative director van Famous opende met deze rake quote van Blaise Pascal (Frans wiskundig genie, filosoof, uitvinder) een bijzonder interessante sessie over radiospots. En deze quote zegt gewoon alles! Lange briefings, pakken informatie reduceren tot korte radiospots en jingles, dat is waar onze radiospotcelmedewerkers hun tijd in steken. Veel tijd. Zou dat in de modesector ook gelden? “Ik maak een lange broek, want ik heb geen tijd voor een korte” ?

Zijn de kortste radiospots, waar we volgens bovenstaande theorie de meeste tijd hebben ingestoken ook de beste? Aan jou om dit te verifiëren. Dit zijn ze, de nominaties voor onze Hotspot, de beste intern geproduceerde VRT-radiospot, van november 2015 in zeer willekeurige volgorde:

1. interne promo voor de nieuwe actuaquiz van Radio 1, Watskeburt:  Een mooie teasende radiospot in de juiste sfeer en met een plezante uitsmijter.

2. Interne campagne voor aha.radio2.be met versie 1 en versie 2: Goed uitgewerkte campagne, schitterend gespeeld en met een link naar de onderwerpen die je vindt op aha.radio2.be . Samen met de Ketnet-campagne ook de kortste radiospots van deze nominaties 😉

3. Interne campagne voor de MNM1000 met versie 1 en versie 2: Deze spots doen je goesting krijgen. Zeer sfeervolle campagne.

4. Interne promo van Studio Brussel voor de avant-première van Black: Weg van de traditionele filmspot. Adil en Bilal als zichzelf in een strakke radiospot.

5. Interne promo van Klara voor Titaantjes met Pat Donnez: “plezante, oude knarren” volgens één van onze juryleden. We weten van niks.

6. interne promo van Canvas voor Bevergem for Life: voortbouwend op het succes van één van de vorige Hotspots. Grappig, dit blijft werken.

7. Interne promo van Ketnet voor het Stambos met versie 1versie 2 en versie 3: Een speelse en leuke campagne. Let op: bevat een oorwurm. Je bent gewaarschuwd.

8. Interne promo van één voor Wedding Day: Duidelijk, de juiste quotes, mooie montage. Deze spot doet wat hij moet doen.

Onze professionele en minder professionele Hotspot-jury heeft geluisterd en gestemd. Deze keer was het blijkbaar zeer moeilijk: sterke montages, simpel surfend op succes, goed gevonden, twee keer Adil, … De meningen waren wat verdeeld, maar dit is het resultaat. De derde plaats is voor Ketnet, de tweede plaats voor Canvas en de winnaar is meteen de langste radiospot uit deze selectie …

HOTSPOT Black AP

  de interne promo van Studio Brussel voor de screening van Black.

Proficiat Sander, Klaas, Steven, Lorezon, Adil, Bilal en iedereen die aan deze spots heeft meegewerkt! Absof***ingluut  mooi werk!

 Yo!

De winnaars!

Je vindt al onze spots ook op soundcloud