Binst da we der noh de keure van en: ier es nuze Hotspot

Eerder deze week zijn we met een kleine radiospotceldelegatie naar Nederland getrokken voor de tweede editie van The Imaging Days, een interessant event rond radiovormgeving. Van over de hele wereld komen radio-imaging-nerds zoals wij daar samen om te kijken naar presentaties, ProTools-projecten, collega’s, collega’s in wording (of misschien ook niet), … en om te genieten van fruitsapjes met namen als stinger en shotgun, en echte Hollandse kroket.

Veel leuke dingen gezien, maar dé revelatie van het event kwam eigenlijk uit eigen huis. Producer vormgeving en dj Steven Lemmens van Studio Brussel heeft een schitterende presentatie gegeven over de mooie audiovormgeving op Studio Brussel. Hij had meteen de volle aandacht van de hele radiowereld. Ik weet niet of de geruchten kloppen, maar Saudi-Arabië heeft al interesse getoond om Studio Brussel naar daar te laten verhuizen 😉 Kan dat een oplossing zijn voor het besparingsgedoe hier?

Maar alvast een dikke proficiat voor Steven! Heb ik al eens gezegd dat we veel toptalent in huis hebben? Ik dacht het wel.

Dit zijn in willekeurige volgorde de genomineerden voor de Hotspot, de beste intern geproduceerde VRT-radiospot, van september 2015 (met commentaar van onze juryleden):

  1. Studio Brussel: interne promo voor ‘Jong Keukengeweld’ : een mooie hoogstaande productie met de juiste muziek. Zeer catchy.
  2. Radio2: ruilspot voor ‘The Big Draw’: Tof gebruik van  auditieve karikatuur. De spot trekt daardoor en door de bekende stem de aandacht.
  3. KLARA: interne promo voor De Liefhebber Met Hugo Camps: Een geslaagde spot. Met één zinnetje over een “verborgen” parel wordt duidelijk gemaakt wat het programma met je kan doen.
  4. één: interne promo voor de nieuwe quiz ‘Kalmte kan u redden’ versie 1 en één: interne promo voor de nieuwe quiz ‘Kalmte kan u redden’, versie 2: Een spotcampagne die er staat dankzij de schitterende quotes en duidelijke call-to-action. Doet goesting krijgen.
  5. Radio 1: interne promo voor ‘Het Land Van De Nieuwsgierigheid’: Een mooie opbouw, en met een knipoog en leuke uitsmijter.
  6. Ketnet: interne promo voor de weekendochtenden: Zo Ketnet als Ketnet maar kan zijn. Mooi!
  7. Canvas- interne promo voor de nieuwe reeks Bevergem: Een spot zonder muziek, zonder voice over, maar sterk vanuit het personage zelf en daarom verrassend. Ver weg van de traditionele spots voor televisieprogramma’s.
  8. MNM: interne promo voor de ‘Dag Van De Luisteraar’: Een uitstekende productie. Het verhaal klopt, het ritme klopt, de feel klopt.

Beluister alle genomineerden hier op Soundcloud.

Acht campagnes, een tiental juryleden en deze keer één duidelijke winnaar. Op de derde plaats staat Studio Brussel, Radio 2 op de tweede plaats, maar de winnaar van de Hotspot van september 2015 is met grote voorsprong …

Patrick vs Freddy

Canvas- interne promo voor de nieuwe reeks Bevergem

Een reactie van één van onze juryleden: ‘de beste die ik tot hiertoe van alle spots gehoord heb 🙂 Geniaal! “Ik ga zelf niet kijken want tis voetbal” super!!!’ Wuk? Een mooie campagne. Proficiat Patrick, Freddy, en iedereen die hieraan heeft meegewerkt!

Totten naoste kè!