Hoera, een winnaar!

Dag radiospotluisteraar,

Contrasten zijn nodig, contrasten zijn mooi. Dat moeten ze ook gedacht hebben toen ze decennia geleden onze kantoren en spotcelstudio’s gebouwd hebben. Buiten heerlijk warm (wat een mooie dag vandaag), binnen lekker koud. Buiten korte broek en t-shirt, binnen euh … korte broek en trui. De thermostaat staat hier intussen op 30 graden, maar we hebben een sterk vermoeden dat dit voor interpretatie vatbaar is 😉 Of neen, wacht, misschien zit er een weldoordachte strategie achter: spots en jingles die geproduceerd worden in een koele studio zullen vermoedelijk ook koel klinken. Als onze radionetten die uitzenden krijgen de luisteraars op een tropische zomerdag lekker koele radio te horen en neemt het bereik en de luisterduur toe. Zoiets?

De uitleg hierboven staat gelukkig in schril contrast met de ernst die de makers van onze radiospots aan boord gelegd hebben bij het bedenken en het creëren van de genomineerde radiospots. Dit zijn ze in willekeurige volgorde:

1. Radio 2: interne promo voor de Klassiekers van de jaren 80.: Zeer herkenbare en aangename spot. Mooie productie!

2. Radio 1: interne campagne voor #BEL10 met versie 1, versie 2 en versie 3. Leuke en goed gebrachte scenario’s in het kader van een schitterende actie van Radio 1 : BEL10

3. Studio Brussel:interne promo voor hun Peepshow.: Ook deze is bijzonder leuk van opzet. Goed gevonden en genoeg ruimte. Mooi!

4. MNM: interne campagne voor Marathonradio met versie 1versie 2 en versie 3 Goeie vondsten, leuk gemaakt en helemaal MNM. Dit werkt!

5. Klara: interne promo voor de Koningin Elisabeth Wedstrijd. De echte sfeer van de wedstrijd hoor je in deze spot. Eenvoudig en goed!

6. Ketnet: interne promo voor Ketnet Kingsize.: Mooie opbouw, duidelijk verhaal en goed uitgewerkt. En we kennen hem intussen, die nieuwe wrapper.

 

Deze spots kreeg onze Hotspot-jury eerder deze week te horen. De meningen waren wat verdeeld, dat hoort zo en dat maakt het spannend, maar al gauw tekenden Radio 1 en MNM zich af als mogelijke winnaars…

De Hotspot, de beste intern geproduceerde radiospot, van mei 2015 gaat dan ook naar …

wederik + faisal hotspot

MNM: interne campagne voor Marathonradio met versie 1versie 2 en versie 3 

Proficiat Wederik, Faisal, Peter, Eva, Tom, Goedele, Peter, … en iedereen die hieraan meegewerkt heeft. Mooi werk! En dat op de eerste dag van marathonradio zelf. Hoera!

Geniet van de zon en de radio!

PS: de radiospotcel is niet verantwoordelijk voor de geurhinder die eventueel veroorzaakt wordt door bovenstaande tekening.