De spannende koers naar de Hotspot van februari

Dag spotluisteraar,

We hebben een winnaar! Neen, we hebben meerdere winnaars. De grootste winnaar van februari is ongetwijfeld onze imaging producer Sander/Sounder: hij is een paar weken geleden papa geworden. Een zeer zeer dikke proficiat, Sander!!!  Sinds deze week is hij weer volop aan de slag, zij het met iets kleinere ogen dan vroeger 😉 Toch wel even waarschuwen dat minder slaap meer rimpels, meer overgewicht en een sterk verminderde tolerantie voor flauwe grappen van mannelijke collega’s kan veroorzaken. Een gewaarschuwde papa ….

Maar de vraag die jou al dagen bezighoudt is ongetwijfeld wie de winnaar van de Hotspot van februari, de wisselbeker voor beste intern geproduceerde VRT-radiospot, wordt. Dit zijn alvast de genomineerden in willekeurige volgorde:

– één: interne promo voor ‘De Schuur van Scheire’: Lieven Scheire hackt jouw radio via deze radiospot. Duidelijk, in de lijn van het programma en met knappe effecten.

Klara: interne campagne voor ‘Ten Liefde’ met Pat Donnez en Dirk De Wachter. Versie 1versie 2 en versie 3. Sterk in zijn eenvoud en sfeer, of zoals een jurylid het formuleert: ‘Je voelt dat de makers meeleven met hun onderwerp.’ Sterke campagne!

MNM: interne promo voor het Grootste Arbeidsbureau met versie 1, versie 2 en versie 3: ‘Grappig, meelevend, herkenbaar en geëngageerd.’ Deze spots zijn zowel qua scenario als uitwerking zeer sterk en passen perfect bij wat MNM is.

Radio 1: interne promo voor de start van het wielerseizoen. Een mooi luisterspel met een sprekende stilte. Duidelijke boodschap en sterke radio!

 Radio 2: interne promo voor het keukenspel bij De Madammen: Met een grappige keukenrobot, microgolfoven en broodtrommel in de hoofdrol. Leuk gedaan.

Studio Brussel: ruilspot voor William Boevaversie 1 en versie. Met William Boeva zelf, dat zegt genoeg 😉 Grappig, krachtig en leuke uitsmijter. Het nachtkastje is alvast blijven hangen (of blijven staan 😉 ) bij één van onze vrouwelijke juryleden …

Een sterke maand qua storytelling, maar er kan uiteraard maar één campagne winnen. Onze onafhankelijke Hotspot-jury heeft geluisterd en gestemd en drie campagnes kwamen meteen naar boven als mogelijke winnaar: Radio 1, Klara en MNM.

En de winnaar is … euh … nog eens tellen … inderdaad … een ex aequo. Zowel Radio 1 als MNM eindigen met 23 punten, gevolgd door Klara met 18 punten.

Twee winnaars dus, maar omdat meer juryleden punten hebben gegeven aan Radio 1 (10) dan aan MNM (8) is de grote winnaar …

hotspot feb2015

Radio 1: interne promo voor de start van het wielerseizoen. Proficiat Freek, Ben, en Wederik (zie foto) , en verder Cara en iedereen die heeft meegewerkt aan deze mooie radiospot !

En nu kruipen we zelf op onze fiets. Tot volgende maand !