HHH = heerlijk heldere hotspot

Dag luisteraar,

Een nieuw jaar, veel nieuwe opdrachten en elf uit te reiken Hotspots, daar gaan we voor! Onze creatieve teams zijn dit jaar een beetje herschikt en de grote vraag die ons allen bezighoudt is uiteraard of dit ook een impact zal hebben op het totaal aantal winnende Hotspots per net.  En zal dat dan een impact hebben op de interprofessionele relaties van de desbetreffende spot- en jingleproducers? En wat zijn dan de gevolgen op langere termijn? Je ziet het, wereldvragen die ons ongetwijfeld nog een tijd bezig zullen houden 😉

Wat ons in januari ook bezig heeft gehouden zijn recepties, tv-opnames, creatieve sessies met en zonder pizza, inspiratiedagen, concerten, evenwijdige en andere gedichten (klik hier voor een streepje winnende poëzie *) en vooral het produceren van heel veel nieuwe jingles (hou o.m. Radio 2 en onze blog de volgende weken in de gaten). Het is een wonder dat onze producers in januari nog tijd gevonden om een aantal mooie radiospots te produceren 🙂 Straffe gasten.

Dit zijn, in willekeurige volgorde, de genomineerden voor de Hotspot, de beste intern geproduceerde radiospot, van januari 2015:

1. Interne promo voor het R100+museum: Een tentoonstelling over de radio mooi gesonoriseerd in een spot op de radio. Een frisse radiospot voor een frisse radio-expo.

2. één: interne promo voor ‘Ja Jan’: Een teasende spot die de sfeer van het programma goed weergeeft. En met een leuke quote. Of om het met de woorden van één van onze juryleden te zeggen: ‘Deze spot geeft goesting, ja ja, om te kijken.’

3. Klara: interne promo voor Klara in DeSingel: Een aantal higlights vertaald naar een zeer aangename situatie. En bovendien goed gebracht. Je zou er honger van krijgen, ja ja.

4. MNM: interne promo voor ‘Less We Can’: Het concept van de actie is uitstekend vertaald naar de spot. Zo goed gedaan dat je het aanvankelijk niet doorhebt. Tekst eraf, filmpje maken en op Youtube zwieren, die handel. Miljoenen likes gegarandeerd 😉

5. Radio 1: interne promo voor ‘Heerlijk Helder’ in Hautekiet: Een heerlijk heldere spot. Duidelijk concept, uitstekend geschreven en uitgewerkt.

6. Radio 2: ruilspot voor ‘De strafste Gentenaar‘: Mooie stukken echt Gents brengen deze spot tot leven.

7. Studio Brussel: ruilspot voor ‘Spijtig van de bomen’: Leuke grappige interactie. Spijtig van dat jammer of jammer van dat spijtig? Goed gedaan. Deze spot werkt.

Onze jury bestond deze keer uit twaalf professionals (min of meer toch 😉 ) met elk een zeer interessante visie en mening. Drie nominaties kwamen al gauw naar boven als mogelijke winnaars …

En dit is het resultaat: op de derde plaats vinden we de bomen van Studio Brussel, op de tweede plaats de goedkope spot van MNM en de eerste plaats is voor …

De winnaars

Radio 1: interne promo voor ‘Heerlijk Helder’ in Hautekiet. Profciat aan iedereen die hieraan zijn lichamelijk of onlichamelijk vruchtgebruik heeft verleend : Freek, Ben, Herman, Cara, Hein, Geert, … Nog van dat!

Nog een heerlijk heldere dag en tot volgende maand!

(*): Maud Vanhauwaert, één van de twee winnaars van de Herman de Coninckprijs voor poëzie.