Een scheve Hotspot?

Dag luisteraar,

Maart 2014. Wat een topmaand was dat! Radiofeestje in Flagey, radiofeestje hier, radiofeestje in Leuven, toffe collega’s en ex-collega’s ontmoet, drank, taart, gehaktballetjes, appelmoes, …  en nog ergens een museum ook 😉 Enfin, we zijn ontzettend verwend geweest in maart. En we zijn vooral blij dat we voor de radio mogen werken.

Dankjewel radio!

En wat ik wel eens zou willen weten is wie de allereerste radiospot voor een  radiouitzending heeft gemaakt? En wanneer?

Deze genomineerde spots voor onze Hotspot, de beste intern geproduceerde radiospot, zijn in maart 2014 geproduceerd, 100 jaar na de allereerste radiouitzending:

1. Ketnet: interne promo voor G04: Een eenvoudige, maar duidelijke spot met een avontuurlijke Sander voor een avontuurlijk programma op … Ketnet!

2. Klara: ruilspot voor de tentoonstelling Distant Proximity : Een auditief kunstwerkje met de juiste sfeer. Echt kunst 😉

3. Radio 1: interne promo voor de beste Belgische uitvinding: Eén versie uit een geslaagde campagne met meerder leuke spots (radio én tv) voor de beste Belgische uitvinding.

4. MNM: interne promo voor de hitlijsten: Een spot me een verrassend begin. Mooi gedaan!

5. Radio 2: interne promo voor een tuinparty: De lente zomaar op jouw radio getoverd. Ik ben vooral fan van de zangers op het einde.

6. Studio Brussel: interne promo voor D-Day: Een verrassende spot, duidelijke boodschap en uitstekende montage. Straf!

7. Canvas: interne promo voor Reyers Laat: Dankbare fragmenten die de spot naar grote hoogtes tillen. Duidelijk en grappig.

De meningen van de jury waren een beetje verdeeld, maar drie spots tekenden zich al vrij snel af als mogelijke winnaars: MNM, Canvas en Studio Brussel. Maar de eindsprint leverde een overduidelijke overwinning op voor ….
De winnaars!

De Hotspot van maart 2014 gaat naar:

Studio Brussel: interne promo voor D-Day: Een topspot, gemaakt door een topteam! Proficiat Sander, Klaas, Steven, Lorenzo enThomas. Nog van dat!

Tot volgende maand!