Bastille, Editors, Rudimental en De Jeugd van Tegenwoordig winnen de Hotspot

Dag radioluisteraar,

Geen betere dag dan vandaag om de Hotspot uit te reiken. Twee hotspots zijn vandaag namelijk als een deus ex machina, neen als een diabolus ex machina neergestreken in onze opnamestudio RS04. Twee grote spots die vanuit onze studio door het raam een andere studio moeten uitlichten. Iets met televisie-opnames of zo. Resultaat is dat onze medewerkers er zeer uitgelicht uitzien en dat ze het vooral zeer warm hebben. Hot zijn ze, die grote spots. Meer nog, ze geven niet alleen warmte en licht, ze brengen ook een speciale geur mee. Als de spots die we vandaag opgenomen hebben bijgevolg wat overbelicht en oververhit klinken, en als er bovendien een geurtje aan zit, dan is dat niet onze schuld 😉 De winnaar van onze Hotspot mag de twee grote hotspots meteen mee naar huis nemen.

Dit zijn, in willekeurige volgorde, de beste intern geproduceerde radiospots van februari 2014:

1. MNM: interne promo voor het event ‘Back to the Nineties & Nillies’. Een zeer sterk en goed uitgewerkt idee. Verrassende spot!

2. Studio Brussel: campagne met een aantal radio- en tv-spots voor ‘de week van eigen kweek’. Radiospot 1, radiospot 2, radiospot 3 en radiospot 4. Internationale sterren die reclame maken voor ons, da’s straf. Bovendien perfect afgewerkt. Mooi.

3. Radio 2: interne promo voor De Zoete Inval: De juiste quotes en sfeer. Een mooie weerspiegeling van het programma.

4. Line Extensions: reclame voor de DVD-box van Michael Van Peel: Dit is zeer goed gevonden. Grappig en aantrekkelijk!

5. OP12: interne promo voor de showcase van Stromae: Eenvoudig idee maar zeer goed afgewerkt. Mooi en duidelijk.

6. Klara: ruilspot voor Monty: Zit zeer goed in elkaar. Slim, grappig en met topstemmen!

7. één: interne promo voor Via Annemie: Aangrijpende spot met de juiste sfeer. Degelijk en duidelijk.

8. Canvas: interne promo voor de Canvascrack: Een leuk idee. Tof uitgewerkt. Helemaal Canvascrack!

Ook deze keer was het voor onze professionele juryleden een moeilijke opdracht. Veel sterke spots. Het was tot het laatste moment een nek-aan-nek-race tussen MNM en Studio Brussel maar de enige echte winnaar van de Hotspot van februari 2014 is …

 

Studio Brussel met ‘de week van eigen kweek’. Radiospot 1, radiospot 2, radiospot 3 en radiospot 4.  Zoals één van de juryleden het verwoordt: ‘Dit is outstanding. Geweldig idee, meer dan scherp uitgewerkt, grote klasse, geeft blink aan het net, is ook nog grappig, enfin ik ben fan.’ Proficiat Klaas, Sander, Steven, Lorenzo en iedereen die aan deze campagne heeft meegewerkt! De Hotspots in de RS04 staan klaar voor jullie 😉

Tot volgende maand!