Hotspot vs. Notspot

Dag luisteraar,

Er zijn zo van die dagen waarop er fantastische ideeën ontstaan. Ik weet niet meer wie op het idee kwam, maar ineens was het er: de Notspot. Waarom voeren we naast de Hotspot ook niet de Notspot in? De meest foute spot. De slechtste spot. De blooperspot. Een spot die de uitzending net not gehaald heeft … Goed idee? Enfin, daar moeten we nog eens geweldig goed over nadenken. En waarom ook niet een Zotspot, Kotspot, Motspot, …  ? Er zijn zo van die dagen waarop we denken dat er fantastische ideeën ontstaan …

Intussen wordt het hier geweldig druk op ons bureau. Kasten, bureaus en zetels vliegen van hier naar daar, medewerkers van daar naar hier. En daar is een goede reden voor: ‘100 jaar radio’ komt dichter en dichterbij. Gastvrij als we zijn mogen ze meegenieten van onze radiospotcelfaciliteiten met als absoluut hoogtepunt de pizza-fridays. We moeten nog eens geweldig goed nadenken over een mogelijke wederdienst 😉 Tips welkom!

En dan de Hotspot. Deze maand was het Wauters vs.Waes vs. Kurt vs. Ken Lee vs.de begeerte vs. de humorklas vs. Sax vs. 100 jaar radio vs. de werken vs. een paar auto’s.

Dit zijn de genomineerde spots:

1. één: interne promo voor Wauters vs. Waes : een uitdagende radiospot voor een spannend televisieprogramma. Met Wauters en Waes zelf.

2. Klara: interne promo voor Klara in de Singel : Een muziekje en een schitterende Kurt Van Eeghem. Zeer sfeervol en plezant.

3. MNM: interne promo voor de Grote Prijs Ken Lee : Een spot vol talent met een schitterende fragmenten. Mooie opbouw en duidelijk verhaal.

4. Radio 1: ruilspot voor het Bal van de Begeerte : Doet mij een beetje denken aan Het Peulengaleis. Grappig en opvallend!

5. Radio 2: interne promo voor de Humorklas : ‘Als ‘t maar voor te lachen is’: een duidelijke oproep naar humortalent. Duidelijk en leuk.

6. Studio Brussel: interne promo voor de Saxo 50: Een aanstekelijke muziekmix die de sax geweldig actueel doet klinken. Goed gedaan!

7. Buiten categorie: promo voor 100 jaar radio: Een spot uit een campagne met meerdere versies. Een plezante woordmix en de duiven doen het nog steeds!

8. Buiten categorie: ruilspot voor Be Mobile: Geschreven door TBWA en opgenomen en afgewerkt bij ons. Of hoe een eenvoudig verhaal tot leven komt dankzij een schitterende acteur. Dankjewel Tom De Wispelare! De stem op het einde is trouwens van Loslopend Wild-madam Ini Massez.

9. Canvas: interne promo voor Top Gear: Grappig. Past helemaal bij het programma en Canvas.

Onze professionele jury had het deze keer zeer moeilijk, althans dat zeggen ze zelf 😉 Heel veel uitstekende spots. Al snel was het een spannende race tussen Studio Brussel, MNM, één en Be Mobile. Vier mogelijke winnaars, maar er kan er maar één winnen.

De eerste Hotspot van 2014 gaat naar …

 één: interne promo voor Wauters vs. Waes : Proficiat Patrick (of is het Patricia?), Joris, Tom, Jeroen en Koen! Een succesvolle spotcampagne voor een succesvol tv-programma.

Tot volgende maand!